onsdag 27 februari 2013

En månad med ASUS PadFone 2

Det är nu en dryg vecka sedan jag tog emot mitt exemplar av ASUS PadFone 2 i egenskap av testpilot i ASUS Nordics tävling. Jag har inte skrivit mycket ännu eftersom jag velat testa telefonen och plattan utförligt innan jag slänger ur mig en lovprisande recension. Ja, ni läste rätt - jag anstränger mig för att vara objektiv trots att jag har en chans att få behålla min PadFone när testet är över och antagligen borde göra mitt yttersta för att ställa mig in hos ASUS för att öka mina chanser, men nej; jag ser inte detta enbart som en chans att ersätta min trasiga HTC One X, utan även som en chans att testa och recensera en exklusiv produkt och därmed förbättra såväl skrivteknik som arbetsmetoder och på köpet utforska surfplattan som koncept - något som jag haft många tankar kring - och vilken roll den kan fylla i min vardag.
Därför kommer jag inte bara klämma och peta på telefonen och plattan och redogöra för dess för- och nackdelar utan även försöka skriva en experimentell krönika där jag utforskar surfplattans användnings-områden och nyttovärde - exempelvis med frågeställningar som "Inom vilka områden kan plattan ersätta den traditionella datorn?" eller "Har plattan en egen, unik nisch?" - utifrån mitt eget icke-professionella perspektiv.

Vill ni hjälpa mig att vinna PadFone:n så får ni gärna kommentera, både här och på eventuella videos jag publicerar. Förslag, kritik eller bara tummen upp  - allt är välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar